Vinställning av gamla segel

Besökte skärgårdstorget som ordnades dagen innan morsdagen här i stan. Därifrån hittade jag också morsdagsgåva nr 2 (min andra morsdagshemlighet) till min mamma – en vinställning gjort av gamla segel. Vilken bra idé för återanvändning tycker jag. Tummen upp!
Vinpåsen1
Vinpåsen2
Då jag överräckte gåvan till min mamma, hade jag själva vinkartongen också instuvad i vinställningen eftersom jag ville att hon skulle se hurdant vin hon fick. Men vill man att själva vinlådan inte ska synas, så är det bara att ta bort själva kartongen och bara lägga in påsen. Tror de facto att dessa ”segelpåsar” är designade att man inte har kartongen på plats. Det finns kardborreband att sluta segelpåsen med och finns kartonglådan i så går inte dessa att få fast.
vinpåsen3

Förutom tummen upp för återvinningen samt att den praktisk, är den dessutom en riktigt fin inredningsdetalj! Överväger att köpa en till oss också, skulle passa perfekt på stugan.

(Det snurrade bandet av garn har jag knutit fast som presentband. Det vita snöret hör till själva vinpåsen, och med det kan man hänga upp vinpåsen på valfritt ställe.)

2 reaktioner på ”Vinställning av gamla segel

  1. Åh! I like it! Kanske man skulle ta och sy en egen ”en vacker dag i maj” (säger så om sånt jag vill göra men vet troligtvis kommer att ta en evighet att börja på med). Superfin morsdagsgåva.

    1. Haha, jag ids inte ens säga så, åtminstone inte om det är fråga om att sy, för det kommer aldrig att hända. 😂
      Lyfter hatten för den som kommit på denna goda idé att återvinna segel på, hur smart som helst! Vill också ha en!

Lämna en kommentar