Dansa segerdans

  
Nu får jag snart göra min segerdans på riktigt (som jag redan i misstag började på förra veckan, dvs på tok för tidigt) för nu är det bara två ljusbehandlingar kvar! På ren svenska betyder det endast två tidiga mornar kvar! Halleluja

Det har verkligen varit tröga mornar, med väckning klockan 5.30 tre dagar i veckan. Jag kommer inte i tid i säng på kvällen, det är väl det största problemet. Det andra är väl att jag inte är morgonpigg. Har aldrig varit det. Visserligen har jag inte ro att sova bort hela dagen heller, att vakna kl 10 en ledig morgon känns nästan som en katastrof. Halva dagen är ju förbi då, känns set som. (Jaja, ni ungdomar som läser, jag är en gammal tant). Vid 8-9 är lagom om jag själv får välja. Och det är S T O R skillnad mellan 5.30 och 8. Sådesså. 

Igår var jag till allergiskötaren och fick lite tips och råd om hurdana krämer och produktet jag kunde använda. Hade tid kl 14.30 och var där i god tid – tur nog – för jag snurrade i över 20 mi uter runt parkeringen för att leta reda på en parkeringsplats. Det var fullt överallt! 14.17 hittade jag äntligen en ledig plats, och jag fick parkerat. Då jag kom ut igen ca 15.15 hade bilarna glesnat märkbart. Förstås. 

Oberoende, tillbaka till allergiskötarbesöket.  Det pratades också om hurdana produkter jag kommer i kontakt med på jobbet, och vad jag kunde göra för att undvika viss hudkontakt med olika ämnen. 

Det pratades om allergiteset jag ska på i februari. På en vecka (5 dagar) får jag inte duscha. Hur ska det gå till? 

Jag måste också undvika under denna tid onödig rörelse och jag får inte bli svettig. Detta är något jag ska diskutera med läkaren vidare om. 

Men oberoende – woop woop för att jag enbart har två ljusbehandlingar kvar! Ska bli skönt att få normal vardag igen!

2 reaktioner på ”Dansa segerdans

  1. Det låter som att du är tvungen att bli sjukskriven från jobbet för att kunna genomföra allergitestningen! Och, jo, jag håller helt med om att det är MEGAskillnad på väckning 5.3 och 8!

Kommentera

