Snabbkaffe

 

Jag är den enda i vårt hus som dricker kaffe, eftersom min sambo enbart dricker té. Han tycker inte om kaffesmaken överhuvudtaget. Då man är den enda kaffedrickaren i huset, känns det ibland lite onödigt att koka en så liten mängd i kaffekokaren. Oftast kokar jag ändå fyra koppar, men sällan hinner jag dricka allting, speciellt inte på morgonen då jag annars har bråttom. 

Förra veckan var jag på ett ställe där jag blev bjuden på néscafé snabbkaffe. Och jag blev förvånad hur gott det var med lite grädde i. (Grädde har jag använt en längre tid redan i kaffe iom LCHF, så det i sig var inget nytt.)

Efter den upplevelsen tänkte jag på skoj köpa hem lite snabbkaffe också, för att se om det kunde snabba på mitt kaffedrickande (eller kokande) speciellt om morgonen. Tanken var också att mindre kaffe skulle sköljas ner i slaskhinken. 

Det visade sig att det i affären var rena snabbkaffedjungeln, det fanns så många olika sorter att välja mellan. Jag tog nästan till den taktiken att jag stängde ögonen och tog den första bästa jag pekade på. 

Exakt den som jag smakat på tidigare hittade jag inte, men hem fick jag med mig en relativt billig variant, och till min förvåning var den dessutom riktigt  god!

Idag konstaterar jag att jag inte använt min riktiga kaffekokare på snart två veckor. Snabbkaffet funkar så bra, att jag inte förmått mig att brygga helt enkelt. 

Så tips för dig som är ensam om att dricka kaffe hemma ; testa snabbkaffe! Mycket godare än jag hade anat! Och så som namnet säger; det är snabbt!

Och nej, detta är inget sponsorerat inlägg, enbart mina genuina åsikter och tips till er ❤️ 

Kommentera

