9 timmars nattsömn

Igår kväll åkte sambon på sin sedvanliga arbetsresa till Sverige, som han gör flera gånger i året. 

Detta betydde ju att jag blev ensam hemma med barnen. Idag morgon hade jag igen min ljusbehandling inbokad kl 7.15, vilket ju medförde små trubbel på vägen då sambon är bortrest. Hur gör jag med barnen på morgonen? Vem för sonen till förskolan? Jag måste starta ca 6.15 hemifrån, vilket ju är för tidigt med tanke på förskolan. 

Min väninna ställde snällt upp som tur. Barnen fick åka dit klockan 6 på morgonen, käkade frukost och hon såg till att de tryggt kom till skola och förskola. Vad skulle man göra utan vänner?

Som sagt, vi hade nästan olagligt tidig väckning idag morgon med barnen, kl 5.30 men det gick helt ok, för igår gjorde jag något som knappt händer en gång i året – jag gick och lade mig tillika med barnen och var i drömmens värld redan kl 20.30. Haha, att det ens kunde vara möjligt för mig att sova en 9-timmars natt! Men tydligen behövligt. 

Och  nu sussar det två små i skrivande stund intill mig i min säng – det var tydligen tungt att stiga upp så tidigt. 

Det är förresten riktigt busväder idag. Storm och regn. Så jag måste drömma mig till varmare breddgrader, närmare bestäm Spanien, som vi var till för två somrar sedan. 

  

Kommentera

