5 avslöjanden om mig själv

Idag tänkte jag avslöja 5 saker som ni kanske inte visste om mig. Förstås kanske de närmaste vännerna redan vet allt detta, men inte alla som läser min blogg. Så håll till godo:

  1. Alla har säkert någon dold talang, så även jag. Nämligen jag får hela min knytnäve i munnen. Jep, I know, en mycket viktig sak att kunna, underhållit många personer i ungdomens dagar med mitt lilla partytrick. Och ja, det går i släkten, för även mina barn kan detta.
  2. För elva år sedan åkte min kompis och jag spontant iväg en sommar till Grekland för att jobba. Vi ville ha lite spänning i livet, och spänning i livet fick vi.

    Det visade sig att arbetsplatsen vi jobbade på var allting annat än EU-vänlig, och vår lön visade sig vara ca 1€ i timmen. Mina arbetsdagar sträckte sig i genomsnitt till 15 timmar, och min längsta arbetsdag var 22 timmar. Vi jobbade två månader i sträck, utan en ledig dag.

    Maten som vi skulle bli bjudna på kunde bestå av riven kål och stekt ägg. T.ex. tomat var för dyrt och fint för oss arbetare.

    Min väninna och jag på trappan utanför vår hus i Grekland.
    Min väninna och jag på trappan utanför vår hus i Grekland.


    Jag jobbade alltså som servitör
    i ett hotell, och för att överleva tog jag alltid i smyg lite mat från hotellfrukosten då serveringen var över. Hade cheferna märkt detta hade jag förmodligen åkt på stryk. Men detta gjorde jag för att överleva. 10 kg gick jag ned i vikt under denna tid, för hade lång väg att promenera till jobbet, och pengar till mat hade jag inte.

    Grekland2

    Lönen betalades också kontant, men aldrig hela summan åt gången, för de ville försäkra sig om att vi inte skulle sticka. Vilket vi sist och slutligen ändå gjorde.
    Ganska sjuka saker har jag varit med om egentligen, då man riktigt tänker efter.

  3. I den ljuva ungdomen spelade jag trummor och sjöng i ett punkband (tjejband) som hette LOWDEAD. Jag hade grönt hår och var jävligt cool.

    Då jag var 15 år  åkte vi till Holland för att banda in en skiva, ”Flies do fall in love”, som jag fortfarande har några ex av på hyllan.

    Vi spelade en gång som förband åt Rasmus (som de hette då, dvs The Rasmus) och Lemonator, och uppträdde i ett ungdomsprogram på TV som hette TIIKERI. Minns att vi också en gång hade spelning i Åbo på Down By The Laituri – festivalen. Haha, det var tider, det!

    Från spelningen med Rasmus och Lemonator.
    Från spelningen med Rasmus och Lemonator.
  4. Jag har en gång varit på den mest absurda arbetsintervjun man kan tänka sig. Ja jag tror att det knappast kunde bli värre än då. En äcklig mansgris som gick under bältet på fel ställe. Usch!

    För den som läst min blogg för fyra år sedan, kanske detta är bekant för. Skrev nämligen om denna intervju idag för prick fyra år sedan. Och det börjar nästan lite koka i mig än idag, då jag tänker på den. För att läsa hela storyn, vänligen klicka här.

  5. Sist men inte minst, jag är en riktig sucker för drama på TV. Alla snyftscener kan garanteras att jag bölar till, och detta blir bara värre med åren. Detta tar ju förstås lite på mitt lilla coola alterego. Tidigare kunde man ändå skylla på graviditet, mammahjärna, amningshjärna osv,  men nu går ju inte längre det igenom.

TACK OCH FÖRLÅT!

seriös

2 reaktioner på ”5 avslöjanden om mig själv

  1. Alltså!! Wow vad du gjort häftiga saker! Och WOW vad dåligt de behandlade er i Grekland! :O Skriv gärna mera om detta någon gång 🙂 och bandlivet! Intressant inlägg 🙂

    1. Haha, tack, jo man inser att man varit med om ett och annat då man börjar fundera. Greklandhistorien var verkligen ganska (läs: väldigt) sorglig, och overklig. kanske jag kunde skriva mer detaljerat om hela resan, om det finns intresse för det!

Kommentera

