Chokladdessert LCHF-style

Alltså jag tror jag dog och kom upp i himlen efter gårdagens chokladdessert. Krämig kladdkaka, eller som kanske mer är lik en chokladpudding. Men ni hör det själva, choklad + dessert kan helt enkelt inte gå fel.

Efter att vi lyxat till fredagen med tacopaj tyckte jag att vi kunde fortsätta i samma stil, och köra med en efterrätt också. Det är egentligen väldigt sällan jag gör efterrätter eller bakar något sött, det blir bara inte av. Kanske jag får min beskärda del på jobbet, där jag gör mat 1-2 ggr i veckan, och förstås alla middagar hemma. Vad vet jag.

Körde på med mitt googlande igen, och plötsligt dök det upp en dessert som många prisat till skyarna. Den såg relativt enkel ut att göra också, vilket passar mig, eftersom jag är lite för lat att lägga massvis med tid på matlagning.

Chokladdessert1

Och visst, jag förstår att folk prisar detta recept. För det smakade  a m a z i n g . Igen hade jag förstås hela juryn, bestående av 3 familjemedlemmar,  som gav hiss eller diss till denna efterrätt, och juryn var enig: Denna dessert måste vi göra igen!

Receptet hittade jag på chewpakka.se, för att komma till det klicka här.

Jag använde mig av Fazers dessertchoklad (ögon) som var 70 %, och som sötningsmedel karppisokeri. Fyra portioner blev det av receptet.

Kommentera

