Eau de naturelle

Så var det fredag och sista ljusbehandlingen gjord för denna vecka!

Idag fick jag vara utan badmössa och visir under behandlingen, men solarieglasögonen var förstås på. 35 sekunder stod jag idag i ljuset.

Jag som oftast vill ha nån form av smink på mig, får nu vänja mig att vara utan. Tur har jag inga större evenemang har på kommande åtminstone detta veckoslut, så man kanske klarar sig. Att inte heller kunna lägga i några produkter i håret är också en bit att svälja. Javisst, det är kosmetiskt och i-landsproblem, men då man är van att kunna styla håret så känns det lite ovant.

Den enda ”hårprodukten” jag använder för tillfället är en bassalva jag tvättar håret med, och kortisonen jag lägger i hårbottnet, haha. Håret blir på så vis ganska naturligt ”oljigt” och slickat, speciellt efter kortisonkrämen. Men förvånansvärt bra funkar bassalvan som schampo!

Idag är mitt hårbotten på lite gladare humör, det är ganska torrt, och flagar inte lika mkt hud som t.ex igår. Nu återstår det  att se om ljusbehandlingen gjorde någon inverkan även på hårbottnet.

Ha en riktigt skön dag allihop! 

IMG_3734

Kommentera

