Dålig hårbottendag

God morgon!

Idag morgon då jag vaknade kände jag att hela min kudde var våt. Nej, jag hade inte dregglat, och nej var inte svettig, ha ha.  Man blir lite skraj då man upptäcker detta, men det är alltså mitt hårbotten som gråter. 

Som tur ska jag idag ä n t l i g e n få gå till hudläkare, så detta kom egentligen riktigt passligt. Nu tänker ni att jag inte är riktigt klok som tycker att det är bra att jag har inte mitt hårbotten i skick. Men nu kan jag visa till läkaren hur det är då det är som värst. Så att jag tas på allvar. 

Fingrarna som jag haft mest problem med hittills är nämligen plötsligt i ganska gott skick. Det är förstås typiskt, nu då jag ska till läkare o allt. Visst, jag har foton jag kan visa, men det är ändå inte riktigt samma. 

Jag har dessutom ledig dag från jobbet idag, eftersom jag har både dotterns tandhygienist och mitt eget hudpoli-besök idag. Tur för även det, för vet inte hur jag hade kunnat jobba med detta gråtande hårbotten. 

Nu hoppas jag bara att processen går fort framåt efter idag, och att jag får någon sorts första hjälpen mot mitt arma huvud, tills det sedan är dags för ljusbehandlingen. 

Ha en trevlig måndag! 

  
En suddig iPad-bild från i lördags bland med skor och dylikt, tagen före vår spelning med Cold Case. 

Kommentera

