Ljusbehandling

Idag ringde äntligen läkaren från hudpolin på Tyks. Han var en riktigt trevlig läkare, som ställde olika frågor till mig angående mina utslag. Orsaken varför han hellre ville ha telefonkontakt var för att påskynda hela processen lite, för tydligen är det jättelånga väntetider för att få komma till hudläkare. 

Efter att jag förklarat vilka alla mina problem varit sedan början av juni, tyckte han att det mesta tyder på atopisk hudexem, det som jag också misstänkt. 

Och det bästa av allting är, att jag nu äntligen ska få behandling för det, dvs ljusbehandling

Själv har jag aldrig varit på ljusbehandling tidigare, men han sa att behandlingstiden är ca en månad, då man ca tre gånger i veckan får själva ljusbehandlingen. 

  
Det här känns helt toppenbra nu, då jag vet att jag kommer att få hjälp snart. Med god tur kunde det ännu hända inom detta år. Hur behandlingarna sen går ihop med jobbet är en annan femma, men nu ska jag först o främst vänta på kallelsen till Tyks. 

Kan väl igen en gång konstatera att jag borde bo någonstans där det är varmt och soligt, åtminstone vintertid. Vi kommer troligen med familjen åka i februari till Spanien, bara alla pusselbitar faller på plats,  så det kan man göra med gott samvete med andra ord. 

Nån med erfarenhet av ljusbehandling?

Kommentera

