Hårbottenproblem

Nu kanske ni redan börjar bli trötta på att läsa om min allergi här på bloggen? Om svaret är ja, vänligen sluta läsa här

Nu är det nämligen så, att då jag redan tänkte att allergin inte längre kunde bli värre, har jag nu fått konstatera att det bara var dumt tänkt av mig. 

Nu har nämligen en ny kroppsdel fått sig en törn av utslag, nämligen mitt hårbotten. Det är torrt, kliar och känns rent ut sagt för jävligt. Det bara snöar kring mig av allt torrt fnosk, och jag håller snart på att bli galen. Jag har aldrig haft problem med mitt hårbotten förr, aldrig! Men det tycks ju inte vara en orsak till att besparas ifrån det för det. Psoriasis tror nån, atopiskt hudexem säger en annan, och kontaktallergi tror en tredje. Jag vill bara få ett slut på det hela. 

På måndag ringer hudläkaren (äntligen) åt mig, och jag hoppas hen har god tid, för det samtalet kommer inte vara kortfattat. Om jag inte snart får någon hjälp mot denna allergi blir jag galen. 

Bilden har egentligen inget med inlägget att göra, utan det är en bild som min dotter har färglagt åt mig här om dagen. Inlägg utan bilder är rätt tråkiga, tycker jag.

  
 

4 reaktioner på ”Hårbottenproblem

  1. Body shop har en bra shampoo (ginger shampoo) just för torr och kliande hårbotten. Har själv haft hjälp av den ich har vänner som fått hjälp av den , annars kämpa på!

    1. Ok, tack för tipset! Jag har själv nyligen köpt ett schampo från apoteket, aco, och så har jag av min frissa fått bio+ schampo som är menad vid klåda, torr hy osv, allergitestad. Borde återfukta. Har igår också provat att lägga kokosolja i hårbottnet, det sägs ha läkande efftekt, så får se om det hjälper. Ska bli spännande att höra vad läkaren säger på måndag också ,man får kämpa på!

  2. Ojoj så jobbigt. Lever själv med grymma allergier och är så förvånad hur de värst irriterade områden hittar nya ställen hela tiden. För några år sen var det ännu övrekroppen, men för tillfället är det ögonlocken som får stryk då jag ”blommar” som mest. Hårbottnet har även varit i asigt skick men märket att System 4 Climbazole schampo har hjälpt, men du kanske inte ens kan prova det?

    För ca 4 år sen kunde jag inte vara på jobbet då hyn nästan ”varade” under kläderna, och slutligen hamnade jag in på sjukhus för hyn började ”gråta” dvs började strömma ”var” ur alla porer 😦 Denna attack berodde på att jag tydeligen är allergisk för ägg, så ”karppaus” var inte så fiffigt med omelett varje dag.. Oh well, nog klagat här, för nuförtiden kan jag leva ett seminormalt liv med allergierna fast det är asigt jobbigt. Hoppas du hittar nåt som lättar! I feel ya!

    1. Oj nej, vad jobbigt det låter! Känns som om mina problem är ganska minimala i jämförelse. Vilken tur ändå om du har huden i bättre skick nu!
      Var har du skaffat det schampot?
      Jag misstänker att mitt branschval också är totalt fel, eftersom jag är närvårdare, och hamnar vara i ganska mycket kontakt med vatten. Jag har visserligen annan utbildning också i bakfickan, det är bara det att jobben dessvärre inte växer på träd.
      Mina hudproblem började innan jag började köra lchf, så får hoppas bara att det inte ägg jag är allergisk för. Har inte på sista tiden ätit så mkt ägg, för kände att det blev lite för mycket av det goda. Vetemjöl o allt gluten har jag lämnat sedan ett par månader tillbaka. Vitaminer har jag börjat äta, ifall vitaminbrist inverkar på saken.
      Här är det förresten fritt fram att gnälla hur mycket som helst, för allergi är nog en sån sak man måste få gnälla över ibland. Annars orkar man inte.
      Kämpa på du med!

Kommentera

