De Äldres Vecka

Det är fredag och en arbetsvecka har kommit till sin ände. Detta tycker jag ju i allmänhet att är skönt, men den här veckan tycker jag att det är speciellt skönt med fredag och veckoslut. Har hela veckan haft tandvärk, efter borttagningen av visdomstanden, och detta har verkligen stört mig hela veckan. Visst, värre saker finns, men att ha en molande värk i ena kinden som drar till örat blir i längden ganska tröttsamt. 

Men nu är fredagen här, och jag får lägga käpparna upp i vädret och bara ta det lugnt! 

Visste ni förresten att denna vecka varit De Äldres Vecka, eller De Gamlas Vecka som det egentligen heter. (fast det tycker jag låter lite fult.)

På mitt jobb har vi uppmärksammat våra äldre hela veckan med olika program. Veckan avslutade vi med eftermiddagsdans, och det var förstås mycket uppskattat. Tänk så många äldre som inte längre har möjlighet att gå på dans av olika skäl – vilken glädje evenemang som dessa skapar, en guldkant i vardagen. Och för de som inte ville dansa, var redan musiken en njutning. 

  
Går man på dans vill man förstås piffa lite upp sig. Så alla som ville fick håret fixat och naglarna omskötta. Sen var det bara att styra dansstegen mot dansgolvet! 

Efter denna jobbdag känns det bra att ta veckoslut! 

Kommentera

