Cold Case & Jag & Fiolen

Har ju skrivit tidigare om att jag är med i ett band som heter Cold Case. Sjunger bland annat, men spelar även olika percussions, allt från shakers till laptop congas, som sambon snickrat till mig.

CC.3TEXT2

Det nyaste instrumentet för mig är nu fiol, som jag försiktigt vågat prova på efter 22 års uppehåll. Kan på inga vis titulera mig för violinist, för det skulle verkligen skända alla riktiga violinister. Men drar nån ton här och där, och med tur så kanske var trejde ton inte är så jättefalsk.

Det är förstås synd att jag slutade spela vid 12-årsåldern. Hade aldrig egentligen varit intresserad av fiol, det var bara ett instrument jag började med då alla pianoplatser var fyllda. 6 år knogade jag på, men sedan gav jag upp. Synd.

Men nu har jag då på skoj dammat av den igen, för att se om jag får några icke-falska toner fram. Det går väl sådär.

Om ni är intresserade på vår musik i Cold Case, kan ni klicka in er på vår nya hemsida som jag plitat ihop. Aldrig gjort en hemsida förr, men det var riktigt roligt. Den är inte helt färdigställd ännu, men så här ser den ut så här långt.

Här hittar ni länken till den: Cold Case homepage

Kommentera

