Hallonsmoothie

Visst är det härlig tid nu då naturen bjuder på sina bästa skatter. I skogen finns det bl.a. svampar, blåbär, smultron och vildhallon. Men även för dem (som t.ex. jag) som inte hemskt frivilligt går till svampskogen, eller blåbärsskogen pga av alla kräk, erbjuder också ens egen trädgård på en massa gott. 

Vi har turen med att ha förutom en egen trädgård hemma med bärbuskar, även att ha en sommarstuga på kort vägavstånd med flera bärbuskar. Och trots den svala sommaren levererar ändå buskarna. 

Hemma har barnen varje dag plockat hallon. Och de hittar massvis! Ca 1,5l har de plockat varje dag, och de färdigplockade hallonen tar jag förstås med tacksamhet emot. 

  
Igår gjorde jag morgonsmoothien på de färska hallonen. Jag använde mig av 1,5l som barnen plockat. I hade jag dessutom havremjölk, banan, ekologisk kokosolja, chiafrön, hampaproteinpulver, avokado och lite citronsaft. 

  
Perfekt start på dagen, och barnen gillade också! 

En reaktion på ”Hallonsmoothie

Kommentera

