Bra start på dagen

  
Den som känner mig väl, vet att jag sällan är morgonpigg.  Men idag vaknade jag faktiskt av mig själv redan före 6.30. Vände och vred mig en stund, och beslöt sedan att gå ut på en rask morgonpromenad innan resten av huset vaknade. 

Solen sken och jag fick vara ganska ensam på gatorna. Några golfare var i farten redan då jag passerade golfbanan, men annars var det rätt tyst. Jätteskönt! Bara Bastille som sjöng i mina hörlurar. 

En timme senare traskade jag in på vår gård, och efter en snabb dusch gjorde jag i ordning frukost. Sonen hade vaknat tidigare och låg i soffan och slötittade på barnprogram. Dottern vaknade en stund efter att jag kommit hem. 

  
Till frukost gjorde jag en jättegod smoothie, bestående av:

  • banan
  • havremjölk
  • hallon
  • blåbär
  • blåbärspulver
  • chiafrön
  • kallpressad kokosolja
  • hampaproteinpulver 

Till det kokt ägg och kaffe. Mums!

Vilket bra sätt att börja dagen på. Detta borde man få in som rutin. Åtminstone nu medan jag har semester. 

2 reaktioner på ”Bra start på dagen

Kommentera

