Modell för en dag

För två veckor sedan blev jag uppringd av det svenska företag Model Lab, som bjöd in mig till Caribia i Åbo för att bli sminkad och fotograferad. Det var en bekant till mig som rekommenderat mig.  I allmänhet brukar jag sällan per telefon gå med på något dylikt, eller köpa något. Denna gång hade jag dock hört andra som också besökt Model Lab, så jag tänkte att det kunde bli en kul grej. 

Så en vecka senare styrde vi ratten mot Caribia, min kompis Daniela, min dotter och jag. Dottern var så ivrig över det hela!

Vi blev visade till ett rum, där hårstylandet och sminkandet tog rum. Håret och kläder skulle man dock själv stå för, medan sminkningen hörde till programmet. 

  
Tinja väljer ögonskugga. 

  
  

Sedan var det dags för själva fotograferingen. Jag är förundrad över hur bra min 7-åring orkade!  

Efter fotograferingen fick vi sätta oss ned vid en dator för att titta på bilderna. Där fanns en massa fina bilder, men vi bestämde oss för två. 

  
  Vill man ha en rolig eftermiddag tillsammans med vänner, familj osv är detta ett kul och annorlunda sätt att spendera dagen på. Det enda som kostar är om man vill köpa bilder, och det är inget köptvång. 

Detta blogginlägg är inte sponsorerat, utan enbart mina egna åsikter och erfarenheter. Företaget har ingen andel i det. 

Läs mer om Model Lab här

6 reaktioner på ”Modell för en dag

  1. Jag blev också uppringd men den tid de erbjöd passade inte mig. De skulle ringa igen men ringde aldrig. Är nog ganska skeptiskt mot sånt där och vet att jag säkert skulle köpa bilder fast jag kanske inte vill.. Nu har jag sett flera som varit där och tänkt att kanske man ändå borde.. Riktigt bra bilder blev det iallafall 🙂

    1. Hej, och tack!
      Ja, som sagt brukar jag aldrig gå med på något väldigt lätt per telefon. Och hade knappast gjort det om inte jag hört andra som tidigare gått. Jag hade från början tänkt att jag kan köpa några bilder, men förstås hade jag ju gärna tagit alla men….
      Tycker det var en rolig erfarenhet, ångrar inte alls att vi deltog. 😊

    1. Fyra timmar begär de att man ska räkna med att det tar. Vi behövde knappt vänta alls, vi hann göra våra hår, och sedan var det dags för sminket. Strax där på fick vi gå in och fotograferas. Knappt hann vi sätta oss ned så fick vi igen gå och titta på bilderna. Men visst, nog tog det ju sina fyra timmar för det, men vänta behövde vi inte mycket. Vi var på en fredag, kl 13.15. Ju tidigare man får tid, desto mindre väntetid, antar jag. 😊

Kommentera

