Loranga, Masarin & Dartanjang

Om två dagar ska äntligen jag också få semester! Det känns verkligen att det är på tiden, även om det på mitt jobb är rätt roligt att jobba om somrarna. Men en vilopaus börjar nog vara på sin plats ändå. 

Igår var hela familjen på Sommarteater här i stan, det var lokala Teaterboulage som uppförde pjäsen Loranga, Masarin & Dartanjang. Det var minsann en lyckad avslutning på en regnig onsdagkväll – hela vår familj höll på att kikna av skratt, speciellt dottern och jag. Sällan skrattar jag så mycket på en teater eller då jag ser på film, men igår var det helt hysteriskt. Från början till slut. 

Dessutom var det en liten kille i publiken som spontant agerade hjälpreda åt skådespelarna, och detta fick förstås magmusklerna ännu mer igång. Han var helt ljuvlig! 

  
Nedan ännu ett smakprov på pjäsen. Denna vecka går visst de sista föreställningarna, så har du vägarna förbi Pargas och Lillholmen, eller annars vill uppleva en komisk, crazy och vältänkt föreställning – snabba på att skaffa biljetter via netticket.fi. 

Kommentera

