Sjukledig

Efter att ha kämpat igenom de senaste två veckorna (läs: en månad) med mina eksem på händerna stegade jag idag iväg till läkaren, för andra gången inom två veckor. Eftersom smörjorna (kortison) jag senast fick inte fått händerna att bli bättre kände jag att jag behöver mer hjälp. 

Den olidliga klådan har tärt på mig och mitt humör,och fokus har kretsat mer på mina händer än på mer väsentliga saker. Ni vet den där känslan då man har myggbett som kliar så man har lust att skrapa skinnet av sig. Multiplicera den känslan med 50, så börjar man nästan närma sig klådan på mina händer. 

Från början var det bara skinnet som spruckit upp ovanpå fingrarna. Nu har situationen förvärrats eftersom jag nu har vattenblåsor på såväl fingertoppar som handflator. Och det kliar o svider om vartannat. Det är nästan så man blir tokig. 

Nu är det meningen att jag ska vila mina händer, och undvika onödig kontakt med vatten. Däremot får jag med fördel sola mina händer, det ska göra dem gott. Önskar så innerligt att de ska bli bra, för är verkligen trött på detta nu. 

Tillbaka  på jobb igen om en vecka. 

För att lite lätta upp stämningen på mitt dystra inlägg får ni ta del av dessa söta sommarrumpor. Bilden på min kompis sommarlamm fotade jag för någon vecka sedan. 

  

Kommentera

