Glasögontrubbel

Ni kanske minns att jag skrev att jag beställt nya glasögon åt mig. Kolla här

Det skulle alltså ta 2-3 veckor för dem att bli klara. Ett textmeddelande skulle sedan informera när jag kan avhämta dem.

 Då det gått lite på två veckor började jag bli hoppfull och tänkte att jag nog snart får meddelandet. Då tre veckor passerat började jag bli fundersam över om de hade rätt telefonnummer till mig, eller om de hade glömt bort att skicka det år mig. 

Imorgon har det gått fyra veckor och inga glasögon. Idag bestämde jag mig att ringa och kolla med ifrågavarande optiker vilket läget är angående mina glasögon. 

Det visade sig att bågarna hade gått sönder under slipningen, så de var tvugna att skicka nya bågar denna vecka, för nytt försök till slipning. Åh suck, så nu tar det säkert ytterligare en vecka innan jag får glasögonen. 

Hurdan otur kan en människa egentligen ha? 

  

En reaktion på ”Glasögontrubbel

Kommentera

