Rena rama lyxfrukosten morsdagen till ära

Morsdagen, den kom och gick, och summa summarum blev det en riktigt skön dag.
Dagen började med frukost på sängen – och vilken frukost! Värsta hotellfrukosten. Sonen hade första gången väckt far sin kl 5 på morgonen, för att få göra frukost åt mig. Efter det hade han gått och pickat på sambons rygg varje 15 minuter, haha.
Morsdagsfrukost
Korv, bacon, smörgås med stekt ägg, yoghurt med mysli, juice, kaffe, frukter med getost blev jag bjuden på. Sonen hjälpte till med att äta. ”Mamma, jag smakar lite på det här. Jag tar bara en till, mamma.”

Fina presenter fick jag förstås också. Dottern hade gjort fina vitsippor och blåsippor av återvunnet material, och ett jättefint kort. Texten hade hon själv skrivit på datalektionen i skolan, och den var hon mäkta stolt över. (Och även hennes mor). ❤
Morsdagskort15
Morsdagskort152
Morsdagsvers1
Morsdagsvers2
Sonen gav mig ett tovat hjärta som man kan använda som brosch. Den var så fin, och mammas hjärta smälter. Ett kort fick jag också av honom, med alla strandens skatter.
hjärta

Av sambon fick jag en muminmugg med Morran på, som sonen hade valt ut. Vad månne det är han försöker säga mig?

Dagen fortsatte med lunch hos min mamma, och eftermiddagskaffet drack vi hos min mormor. Med mig hade jag en modifierad banoffee-tårta, som jag faktiskt gjorde för första gången. Den gick åt som smör – kvar blev bara en liten bit, passlig som kvällsmål till min mormor.
(Tänkte göra ett skilt inlägg om tårtan, så håll utkik.)

Morsdagen var i år en riktigt avkopplande dag med nära och kära. Så som jag vill ha det.
På kvällen fick jag ännu ett samtal av min mamma att vi hade haft besök av två älgar i vår strand där vi även har vår stuga. Förstås hade jag redan åkt hem därifrån med min kamera – hade varit roligt att få dem på bild.

Kommentera

