Skärgårdstorg & Morsdagshemligheter

Nu skulle vi ha varit på resa till Peurunka som jag tidigare skrev om. Olyckligtvis fick en av vårt ressällskap förhinder pga hälsoskäl, så vår resa blir därför framskjuten till i höst. 

Eftersom vi inte åkte på resa detta veckoslut,  så var kalendern tom. Tänkte jag.  Det visade sig i alla fall inte vara hela sanningen. Jag hade nämligen totalt glömt bort att sonen skulle till min väninnas son på kalas idag.  Tur nog blev jag påmind om saken av jubilaren i form av ett textmeddelande. Hade jag inte fått det meddelandet hade nog ingen av oss kommit ihåg det. Men sonen åkte på kalas, en halv timme försenad, men i alla fall. 
Medan besökte resten av familjen skärgårdstorget som ordnades här i stan. Vi var på lunch till Café Nathalie, och strosade mellan försäljningspunkterna. Någonting hämtade vi hem därifrån också, men det får tillsvidare förbli osagt vad. Morsdagshemligheter, ni vet. 

  
Äntligen hade glasskiosken I till taxistationen öppnat sina dörrar också. Till barnens förtret har glassvagnen varit på plats i över en månad redan, och de har haft full koll på om kiosken varit öppen eller inte. Idag ä n t l i g e n var den öppen! Det firade vi förstås med lösglass. 

 Dottern hann ännu åka med sin moffa till golfbanan för att spela golf i timmarna två, medan sonen och sambon åkte till lite mer manliga affärer för att hämta virke till några kommande hyllor. Själv stannade jag hemma och gjorde lite mer morsdagshemligheter, och som ni förstår så är my lips sealed, eftersom min mor har för vana att titta in i min blogg nu som då. Don’t want to spoil the surprise, liksom. Men lovar att återkomma om detta efter morgondagen. 
Som bäst sitter jag och kokar två burkar, men mer om det lite senare! 

  
  
 Spenat- och fetaostpaj med sallad. 

 

Glass i stora lass. 

  

En reaktion på ”Skärgårdstorg & Morsdagshemligheter

Kommentera

