Nykomlingar i muminkollektionen

Skrev för ett tag sedan om min lilla kollektion av muminmuggar. Det inlägget hittas här.
Nu har jag fått tillökning i kollektionen. Min sambo var nämligen en sväng till Sverige på arbetsresa, och överraskade mig med att hämta hem två stycken muggar åt mig.
my muggen
Lilla My Röd har nu fått flytta in i min kollektion. Jag antar att sambon tröttnat på mitt jamande hemma om hur mycket jag vill ha den, haha.
Som kompis till Lilla My fick jag Muminhus-muggen. Den tycker faktiskt sambon själv om, så till den behövdes ingen övertalning. Han köpte den nog mer än gärna.
Muminhus
HSR-muggen, hittade han tyvärr inte denna gång, men faktum att han verkligen tog sig tid för att leta efter den åt mig är ju imponerande och positivt. Till min glädje, ser det ut som om jag ändå kommer att få den, eller rättare sagt få köpa den, så det ordnar sig troligtvis i alla fall!
my och kärlek
Själv införskaffat muggen ”Kärlek” för någon vecka tillbaka, bara för att den är så fin.

Som bäst på muminmuggsönskelistan, förutom HSR-muggen, finns bl.a. den gröna snusmumrik-muggen. Några dagar kvar till morsdag. . .  😉

6 reaktioner på ”Nykomlingar i muminkollektionen

  1. Inte illa med tillökning i kollektionen ;).. Muminhus-muggen e nog såå fin! HSR-muggen ha min man också sitt efter i både Sverige o på båten, men utan resultat 😦 höh.. men kanske den dyker upp ännu?!

    1. Jo gillar också Mumihuset! Man får beställa HSR-muggen också från nätet, men nu har jag tur då jag får köpa av en bekant som har en överlopps 🙂

    1. Du kan väl nästan anse dig som unik, Silje, om du inte har en enda muminmugg. 😀 Lite som jag och tatueringar. Nästan ovanligare nuförtiden att inte ha en enda. (Även om jag har stora planer på inte bara en, utan flera tatueringar, som jag bara helt enkelt inte fått gjorda ännu. 🙂
      Men Lilla my-muggen är fin! En god kandidat som första muminmugg. 😉

  2. Då vi var hos er förra veckan sade jag ganska tydligt att ”Sidu, Visa hämtar hem muminmuggar han”. Så när vi var i Fiskars i helgen, köpte Kalle en sommarmugg till mig 🙂 ”Ganska klar order”, tyckte han 😉

Kommentera

