TGIF – fredagsflum

Ä N T L I G E N   F R E D A G! Denna vecka har varit fylld upp i brädden av program. Varje kväll har jag haft något att göra. Känns som om jag inte alls hunnit vara hemma. Härmed följer fredagsflum med osammanhängande text. 

Igår fick jag äntligen kallelse till tandläkaren. Eller rättare sagt, kallelse att boka tid till tandläkare. Hur fånigt är inte det egentligen? Man köar för att få boka en tid. Missar man det slängs man ut ur kön, och så får man börja från början igen. 

Var ju för ett par veckor sedan akut till tandläkare för min onda visdomstand, och fick då remiss till röntgen. Inkommande onsdag har jag röntgentid, men tandläkarbesöket får vänta till i juli. Så det är ett evigt väntande igen. 

Och för att bekänna min slarvighet, så ska jag först imorgon byta sommardäcken under bilen.  Tiden skjuter iväg och jag hinner inte med. Men fick på kort varsel tid till däckbyte imorgon bitti. Huj, kl 8.30 ska jag redan vara där, ingen sovmorgon här inte! 

Annars är det ganska lugnt i knutarna. Dottern åkte iväg på scoutförläggning, och kommer hem imorgon. För tillfället är det bara sonen och jag hemma, och hade det inte varit för hans konstanta hosta så hade det varit riktigt tyst och stilla i huset. Han har blivit förkyld den stackars lilla, med snuva, hosta och feber. Och han får alltid den där sega hostan då han är sjuk,  ett evigt hackande. 

Dagens fotoutmaning på Instagram är ordet naturlig, och till det valde jag en bild av min dotter, som jag fotade då hon i sina egna tankar gick omkring ute i skogen en dag, och sjöng för sig själv. En naturlig tjej, helt enkelt. 

  
Programmet fortsätter på lördag och söndag, men ikväll ska jag njuta av en lugn hemmakväll med sonen och sambon. 

Kommentera

