Spratteldockor

Sonen var idag på sin kompis barnkalas på kvällen, så dottern och jag passade medan gå och pyssla spratteldockor till DIY-tivolis utrymmen. 

Vi satt i hela två timmar och plitade med dessa dockor, och det var ett riktigt roligt sätt att spendera lite kvalitetstid på tumis. 

 

Först gällde det att planera hur dockan skulle se ut. Man kunde även hämta med sig bilder på t.ex. en familjemedlem och göra en spratteldocka utav det, men vi ritade istället. 

 

Att rita har aldrig varit min starka sida, så detta var ju nästan en utmaning för mig. 

  
Sen skulle dockorna färgläggas och klippas ut, samt kroppsdelarna limmas på kartong. 

  

 

Dottern blev klar långt före mig, och blev nästan lite uttråkad medan jag filade på min sprattel-clown. Hon hann till och med leka en stund ute innan jag var klar. 

 

  
  En riktigt terapeutisk torsdagkkväll hade vi, dottern och jag. 
  

Kommentera

