Nytt hår

Läste för några dagar sedan i Siljes blogg om hur hon fixat att hon inte mer behöver lida med någon utväxt i håret. Oj så smart tänkte jag, det skulle verkligen vara skönt. Tänk att inte behöva stressa över att färga håret efter si och så många veckor då håret börjar se för eländigt ut pga utväxten. Och dessutom var det ju snyggt och såg hur naturligt ut som helst! 

Själv hade jag inte heller färgat håret sedan början av februari. 

Men hur det nu var så gjorde jag ju förstås helt tvärtemot. Bara för att.  Jag gjorde det i pricip ännu värre för mig själv, eftersom jag gick helt bananas och färgade håret delvis rött vilket kräver om möjligt ännu mer fixande för att det inte ska bli och se sjabbigt ut. 

  
Men nu var jag trött på det mörka enfärgade håret. Som jag haft i evigheter. Typ ett år, haha. Och även om jag ännu idag på jobbet ”bestämde mig för” att inte lägga rött i håret, så hann jag ändra mig tills att klockan blev 18 och det var dags för frissatid. Men nu är jag nöjd. Kan nämnas att jag alltid vågat göra lite experiment med håret, och många gånger låtit frissan gå lite crazy. Jag menar vad är det värsta som kan hända om något blir misslyckat? Håret växer ju ut, och det mesta kan man täcka med mörk färg. 

Så nu, med en röd lugg, en röd hårmask samt ett torrschampo rikare så känner jag att det nog blev bra ändå.  All credit till Peti på Cuts N Loxx! 

Här några au de naturelle bilder, med inget smink i fejan så långt ögat kan nå.

  
  
  

7 reaktioner på ”Nytt hår

  1. Ääääh, du har ju det hår jag vill ha! Tjockt o mörkt med rött i! Sååå avis juh!
    Jag är så grymt trött på mitt tunna hår som bara blir tunnare. Det är självlockigt och blir bara lockigare (läs: risigare) och jag börjar vara i det skedet när jag måste ta ett beslut om vad jag ska göra med kråkboet… Suck.

    1. Vad synd om ditt hår blir tunnare, säkert inte roligt. 😦 finns det ngt man kan göra åt det då, nån behandling? Hur blir håret om det klipps lite kortare? Eller blir kanske lockarna ännu vildare då?

      1. Det konstiga med mitt hår är att när jag har det kort, som jag haft det största delen av mitt liv, så är det rakt! Eller nåja, helt spikrakt blir det aldrig men det är rakt med perfekt lätt böjlighet. Egentligen har jag ett väldigt tacksamt hår även om det är tunt. Det tunna är släktfel så jag får nog bara leva med det.

Kommentera

