Tatueringsworkshop

Som jag skrev igår så ordnades det idag en tatueringsworkshop med Lasse Sjöroos och Mika Lindblom från Individual Ink Tattoo & Piercing. Programmet ingick i det två veckor långa evenemanget DIY-tivoli som ordnas här i stan. 

Jag beslöt mig för att delta i dagens workshop, där man fick tips och idéer kring planerandet av sin tatuering. Det var intressant att lyssna då dessa två delade med sig av sina erfarenheter kring tatueringar. Men det var inte enbart planeringen som var i fokus, utan vi diskuterade även en massa annat kring tatueringar; bl.a. färgen, allergier, hur hitta den rätta tatueraren, eftervården osv. 

Jag hade föreställt mig större ”publik”  men vi var kanske ett tiotal lyssnare allt som allt, vilket i sig kanske bidrog till den avslappnande stämningen i rummet.  Ett helt ok sätt att spendera måndagkvällen på. 

Personligen fick jag nya tips och nya synvinklar på min tatuering som jag håller på att planera, så nu är det bara att spinna vidare på idén. Sen återstår det förstås att skrida till verket och boka tid. 

  

 

Lasse Sjöroos & Mika Lindblom

Kommentera

