Muminmuggar

Hade tänkt skriva om min nyaste muminmugg jag igår köpte till min lilla samling, men efter att jag läst Lindas (från Lindas Lantliga) muminchallenge tänkte jag passa på att köra på den istället. 

Nu kommer jag ju inte ens nära Lindas kollektion, eftersom min samling är väldigt liten. Jag har nämligen inte samlat någon längre tid ännu. De flesta muminmuggarna har jag fått i present och det är egentligen först på sista tiden mitt intresse för muminmuggar väckts. 

  

Även om jag har få muminmuggar, vågar jag påstå att jag har en pärla bland mängden, dvs ”Muki Roosa / Mug Rosa” som tillverkats mellan 1990-1993. Den fick jag i 10-årspresent 1991 och har numera plats i vårt vitrinskåp. 

  

  

Och vilken är min nyaste mugg som detta inlägg från början skulle handla om då? Jo säsongsmuggen Hetki rannalla/ Moment on the shore. Den kom jag åt av en slump igår då vi var på väg hem från en konfirmationsfest i Lahtis. Skulle bara hastigt gå in till en affär för att köpa lite färdkost, då jag spontant vek in  i en Iittala-affär som fanns i samma byggnad. Och där väntade denna mugg på mig. 

 

 

Har på känn att det kommer att bli allt fler muggar med tiden, men så här långt har jag alltså kommit nu. 

  

  

  

    

  

  

9 reaktioner på ”Muminmuggar

  1. vilken härlig min mumin har på den andra bilden av Muki Roosa 😉 roligt att se muminsamlingarna och vilka muggar folk väljer att stapla på varandra. Jag lägger t.ex. alltid vinter-muggarna tillsammans, och får spunk när jag märker att min sambo inte har samma system när han plockar ur diskmaskinen.

    1. Jo man blir nästan lite taggad att skaffa fler muggar då man ser vilka fina samlingar andra har. 🙂 Hos oss igen är huvudsaken att ingen rör min Muki Roosa, förutom jag själv då, haha.

Kommentera

