Minisemester

Det känns som om alla från höger till vänster varit på semesterresor utomlands den senaste tiden. Någon har varit till Teneriffa, någon till Spanien, någon till New York osv. 

Känner att det kanske skulle vara lite barnsligt att vara avundsjuk på allt detta resande. Men det struntar jag blanka F i, för klart att jag är avundsjuk! Come on, vem skulle inte vara det? Vem skulle inte vilja åka till varmare hörn, speciellt dessa gråa kyliga vårdagarna. Men missförstå mig rätt, jag gillar våren, verkligen. Det är det där resandet som skulle vara superkul. 

Men! Tattadadaaa! Jag har också minisemester att se fram emot! Och jag tror att det kommer bli sååå nice. Vår familj samt sambons syster med familj är nämligen bjudna på ett förlängt spa-veckoslut i maj till Peurunka Badinrättning. Vi ska få lyxa till med att bo i en jättefin stuga, ha full access till både gym och badinrättningen (med bland annat en 130 meter lång vattenrutschkana) och framförallt få lata oss, och njuta i dagarna 3!  Detta är något jag verkligen ser fram emot. Denna minisemester är våra födelsedagspresenter som sambons far (och mor) bjuder oss på. Lyx! 

Och vi som inte åker på södernresor kan istället njuta av fjolårets sommarbilder jag rotade fram från bildarkivet medan vi väntar på den riktiga sommaren. 

  

  

  

  

 

   

  

4 reaktioner på ”Minisemester

  1. Ja, asså alla reser ju nujust känns det som. Inte en enda instagram bild från norden i mitt flöde. 😀 Värst i mars april typ! Och så måste jag poängtera, att de här bilderna var otroligt fina! Wow!
    Gillar också muminsamlingen, även om jag tycker muggarna är för små 😀

    1. Ja, har bland annat min mamma i New York som bäst… Själv får jag nöja mig med en liten minisemster inom landet. Men det blir nog bra det med. 🙂
      Och tack, trevligt att du gillade bilderna! 🙂

Kommentera

