Bloggidentitetskris?

Både Malin i bloggen Sweet Life of Malin´s samt Silje i sin blogg Silje Therese har nyligen skrivit och funderat på hur man blir en framgångsrik bloggare. Båda har skrivit väldigt läsvärda inlägg, och det har satt mitt huvud igång.

Det har fått mig att tänka över min blogg, och hur folk ser på den.


NAMNET?

Jag kan börja med namnet. Jag har till och från funderat på om namnet är ”det rätta” för min blogg. Jag själv vet ju varför min blogg heter Ängsvalla Bloggenmen vet Du

I tidernas begynnelse startade jag min första blogg, då kallad BB´s Corner. Men vartefter tyckte jag att det namnet inte var passande för min blogg, och efter att vi flyttat till vårt nuvarande hem, kändes det läge för byte av namnet.

Ängsvalla-namnet kommer helt enkelt från vårt hus, vår tomt, som bär det namnet. Personligen tycker jag att namnet är vackert, men är lite osäker på vilket budskap det för med sig. Är det flummigt, eller inte? Säger namnet läsaren någonting? 

Att namnet innehåller ett ”Ä” medför också sitt. Bloggens adress blir förstås förändrad, då ”Ä” ändras till ”A”. ANGSVALLA. Men gör det något?


RÖD TRÅD?

Tanken var från början att jag skriver om vardagen hos oss på Ängsvalla. Släktingar som bor ute i världen kan på ett hörn följa med hur vi har det. Och eftersom jag älskar att fotografera, så blir det sällan blogginlägg utan bilder.

Nu känner jag att jag kanske inte riktigt har någon röd tråd i min blogg. Eller kanske det just är det som är den röda tråden, att jag ingen har? Att jag tar vardagen som den kommer?

Hur upplever Du min blogg samt namnet? Man blir kanske lite hemmablind, och behöver få lite feedback för att igen kunna vidareutvecklas.

Sådana tankar idag. 🙂

 

6 reaktioner på ”Bloggidentitetskris?

  1. Roligt att du gillade mitt inlägg! 🙂
    Jag funderar själv också mycket på mitt bloggnamn, det är väl kanske inte det mest ”slagkraftiga” eller memorable namnet man kan ha – har många gånger försökt komma på något påhittigt, men icke.

    Jag måste säga att jag gillar ditt bloggnamn! Det är personligt, unikt och har en betydning. Det är också lätt att komma ihåg. Dessutom avslöjar inte namnet vad bloggen kan tänkas handla om, vilket gör det intressant för mig som läsare 🙂 Bara positivt alltså!

    1. Åh, tack snälla. Känns bra att få feedback! Man är själv liksom så van med namnet , så man emellanåt blir lite fundersam vad namnet säger åt någon som aldrig klickat in sig på min blogg förut.

      Angånde ditt bloggnamn så stormgillar jag det! Det är ett väldigt vackert namn som klingar bra. Passar bra med din blogg, med dina fina bilder. Så håll du fast i det, behövs inte bytas. 😊

      1. Feedback är alltid bra att få, och roligt. Jag tycker det är ett intressant namn din blogg har, som får mig att vilja veta mera, och ”rota” lite i arkivet och läsa sidan om bloggaren/dig! 🙂

        Vad roligt att höra! 🙂 Tack! Då släpper jag tanken om att byta bloggnamn för en tid 😉 Fast det skulle nog kännas konstigt att den skulle heta något annat, nu som den hett detta så länge. Meen man funderar ju alltid om man borde ha ett slagkraftigare namn.

      2. Ja, man tänker nog på om man borde ha ett slagkraftigare namn. Men å andra sidan är ju många så vana redan vid det nuvarande bloggnamnet, så på ngt vis skulle det av den orsaken redan kännas konstigt att byta namn.
        Så tror nog jag också håller mig till Ängsvalla nu. 🙂

Kommentera

