Visdomar sökes

Så var första vardagen avklarad efter påskhelgen. Det känns bra med fyra dagars vecka, även om det lite känts som måndag idag. 

Solen tittade fram här i Södra Finland ikväll, så efter att vi käkat middag blev det dags för en länk ute i solen. Barnen cyklade, sambon sprang och jag gick. Dvs alla i olika takt, haha. Men skönt var det!

Har sedan påsken haft tandvärk i en visdomstand som håller på att spricka upp. Har hållit mig från att gå till tandläkare, för det brukar komma och gå den där värken. Men nu har den suttit i ganska många dagar. I tandläkarkö har jag varit sedan hösten, och än har jag ingen tid fått. Men om denna värk inte ger med sig snart får jag väl försöka få en akut tid. 

Har någon förresten erfarenhet av att ta bort visdomständer? Jag har på känn att detta troligen med stor sannolikhet är något jag får gå igenom. Och för att vara ärlig så tycker jag det låter väldigt obehagligt. Har nämligen aldrig någonsin varit tvungen att riva ut några tänder, förutom mjölktänderna förstås. 

Är det så hemskt som jag lyckats intala mig själv att det är? 

  

Här en bild på dottern som i somras drog ut sin andra framtand som varit lös i flera månader. 

2 reaktioner på ”Visdomar sökes

  1. Jag har dragit ut alla utom en. Mina har suttit ganska lätt o inte varit på det sättet svåra att få ut. Jag hatar att gå till tandläkare o är superkänslig så brukar be om extra bedövning. Jobbigast har jag tyckt att tiden efter ha varit, haft ganska ont o inte fått äta annat än soppa på flera dagar.
    Lycka till o hoppas det ordnar sig 🙂

Kommentera

