Räddare i nöden

Det finns många som har känsligt hårbotten, och min dotter är en av dem. Och då jag säger känslig menar jag k ä n s l i g. Det har varit en evig kamp att få henne att borsta håret om mornarna, och att jag så mycket som visar mig med borste i hand har gjort att hon snabbare än kvickt flytt fältet. 

Detta har förstås varit ganska problematiskt med tanke på hennes långa hår ( som förresten blev klippt i veckan ganska mycket). 

  

Men nu har vi hittat räddaren i nöden! Tangle Teezer! Det var dottern som i affären pekade på denna borste och sa att hon en gång provat borsta håret med en likadan då hon var på ett läger, och att det inte hade gjorde ont överhuvudtaget! 

  

Så jag tänkte att jag ger den en chans, att vi inget har att förlora. För med alla borstar vi hade hemma funkade det ju uppenbarligen inte. 

Det visade sig att denna borste verkligen gör under! Borsten går igenom håret direkt, och håret känns så lent och fint efteråt. Till och med jag får borsta hennes hår numer! Fattar inte hur vi kunnat leva utan denna?! 

Detta är inte ett sponsorerat inlägg, skriver om detta enbart från egen erfarenhet. 

  

Så har du känsligt hårbotten rekommenderar jag denna varmt! 

3 reaktioner på ”Räddare i nöden

  1. Jag är också ett fan av tangleteezer, ingen annan borste jag testat reder ut så bra som denna, och utan att riva i håret! 🙂 Ifall man har kliande hud (som jag ofta har, speciellt med benen) så är det också urskönt att klia sig med denna borste och huden får inte rivsår som man kan få då man kliar med naglarna. Haha, skumt tips, men ja :’D

    1. Vet du, jag hittade den på ett sådant exotiskt ställe som Tokmanni. 😆 men finns säkert lite varstans. Kanske nån prisma eller dyl också har av dem? Ca 12€ pröjsade jag för den, totalt värt vartenda cent!

Kommentera

