Den omtalade klänningen: Blå-svart eller vit-guld?

Jag undrar om någon har kunnat undgå den heta diskussionen om denna klännings färg. Median och folk går vilda på att spekulera vilken färg den eventligen har. En del säger att den är blå-svart, medan andra är bombsäkra på vit-guld. Mer om detta kan man läsa här, här, och här.

Denna uppståndelse fick start av en tjej som på twitter frågade hjälp av folk vilken färg klänningen hade, då hon och kompisen hade olika åsikter om saken. Hon hade knappast tänkt sig att det skulle bli sådan uppståndelse av det hela. 



Vilka färger ser du?

Jag själv är lite tudelad eftersom jag tycker de ser olika ut beroende på vilken sida man kollar. Men jag får väl hålla mig till min första spontana åsikt, dvs vit (med en ljusblå underton) -guld! 🙂

(Bilden lånad från buzz.com)

9 reaktioner på ”Den omtalade klänningen: Blå-svart eller vit-guld?

    1. haha, jag har också kollat på sajter från både iPaden och datorn för att jämföra. På vissa sajter kan bilden se mörkare ut, men helt svart har jag inte sett. Håller mig nog till vit-guld! 🙂

  1. Jag ser den som ljusblå och brun. :’D Det är ingen skillnad om jag kollar på mobilen eller på datorn. Alltid ljusblå och brun. Jag kan inte för mitt liv se den som vit och guld, hur mycket jag än försöker. Haha. Så häftigt att man kan se färger olika!

  2. Något svart kan jag verkligen inte se – utan guld-brunt. Sen ser jag nog en svagt blå (eller kanske lavendelaktig) ton i denna bild iallafall 🙂

Kommentera

