Complete Vocal Technique och andra roliga projekt

Om man ser på dagens väder som varit grått och mulet kanske man inte får så mycket vårkänslor direkt. Men ändå känns det som vår i luften på något vis, inte minst med allt roligt jag har på gång just nu!

Nimetön

Den här tiden så brukar tulpaner hitta ganska fort till vårt hus. Älskar tulpaner! Det känns på något vis som om livet tar nystart efter den mörka och långa vintern. Visserligen så har vädret idag inte varit mycket att skratta åt. Regn och grått har det varit hela dagen, åtminstone i Södra Finland. Men efter regn kommer sol, eller hur det nu var.

Har oberoende en del  R O L I G A  P R O J E K T  på gång! En del fotografering, vilket alltid är kul. Speciellt roligt, förutom själva fotograferingen, är ju känslan då man märker att man igen en gång tagit ett steg framåt. Men har mycket att lära mig ännu. M y c k e t.

tulpaner

På veckoslutet ska jag på CVT-kurs, dvs Complete Vocal Technique och det kommer att bli sååå roligt! Har varit ett par gånger förut, och det är så skoj att det ordnas igen i vår lilla stad! Det är så lärorikt, och man blir igen boostad med sitt sjungande och sångteknik. Förhoppningsvis växer man igen lite grann som sångare.

Det är mer på gång som har med musik att göra, men det kommer jag till lite längre fram i tiden. Det är lite grejer ännu att jobba på innan jag avslöjar mer. Men detta kommer också att bli såå kul!
Och på tal om våren, mina pelargoner har visst vårkänslor i alla fall. Två av mina torra övervintrade pelargoner har nyligen börjat blomma.
Pelargon

3 reaktioner på ”Complete Vocal Technique och andra roliga projekt

  1. Kul med CVT! Ska bli första gången för mig på kurs så det är spännande värre att få höra vad det går ut på. Vi ses i helgen med andra ord!

Kommentera

