Sjukstuga

Dottern hade magknip på morgonen, och var liten i maten vid frukostbordet. Det brukar inte vara likt henne att inte ha aptit på morgonen, men samtidigt är det så svårt att avgöra på morgonen åt vilket håll det bär. Är det bara lite magknip, eller blir det något värre?
Tempade henne, men kvicksilvret gick inte ens upp till 36 grader.

Magknipet lättade lite och hon gick till skolan. Men just innan tolv fick jag samtal från skolan om att hon inte mår bra och att hon nu dessutom har feber.

Så nu är vi hemma hon och jag, hon frysandes under två filtar i soffan.
Vill inte acceptera det faktum att det även i min näsa och hals finns en kittlande känsla, precis sådan jag brukar ha då jag håller på att bli förkyld. Nej tack, vill inte!

2 reaktioner på ”Sjukstuga

    1. Tja, det har varit en tuff förkylning. Det har tagit något otroligt på krafterna. Jag är sjukledig veckan till slut, och sonen har fortfarande ganska hård hosta. Han blev sjuk i fredags. Idag var han på dagis för första ggn denna vecka. Dottern blev fortare frisk hon, på fredag var hon tillbaka i skolan.

Kommentera

