Loviisan Aitta

Gillar du inredning men inte besökt Loviisan Aitta, råder jag dig att göra det. I en gammal ladugård finns denna inrednings- och gåvoaffär på två plan, sedan år 1998, i Rusko Kommun. Där kan man gå och inspireras av olika dukningar, inredningsdetaljer, och man känner bara hur snålvattnet rinner. 

Jag kunde ju ha köpt varendaste en liten pryl där fanns, men så här efter jul säger min plånbok ett vänligt men skarpt `no-no!` Istället fick jag nöja mig med att suga in alla vackra intryck och detaljer, och strosa omkring i lugn och ro med min kamera. Helt tomhänt kom jag ju förstås inte hem, så strikt klarade jag inte av att vara. Men de prylarna visar jag i ett senare skede.

image2

image3image2 kopio 2image2 kopio

image1 kopio 2

image1 kopioimage2 kopio 4image1image2 kopio 3

image1 kopio 4

image2

Blir man trött i benen mellan allt shoppande är det bara att ta en paus och besöka den lilla cafeterian som fungerar i samband med affären.

Förutom denna ladugårdsbyggnad finns ytterligare en till affär med härliga prylar och inredningsdetaljer som fungerar i en gammal tork. Men det får bli ett eget inlägg lite senare.

3 reaktioner på ”Loviisan Aitta

  1. Den är farlig denna butik – kommer aldrig tomhänt ut därifrån, noupe aldrig hänt faktiskt! Fin, fina bilder* Blir ju lite sugen av att åka dit nu juh!

Kommentera

