Lugn start

Det är så tyst och stilla i skrivande stund. Endast köksklockans tickande som gör sig påmind att tiden sakta men säkert går framåt.
Sitter som bäst och dricker mitt morgonkaffe, i lugn och ro, helt för mig själv. Jag har inte ens lagt ordentlig takbelysning på, utan nöjer mig med att mysa i skenet av ett ljus på bordet samt ljuset från vårt vitrinskåp.
Gånger som dessa undrar man varför man inte oftare stiger upp lite före resten av familjen för att njuta av denna tystnad. Det enkla svaret är väl att sömnen smakar för bra.

Idag morgon har jag även en orsak till att jag stigit tidigt upp – jag ska på jobb. Till och med det känns helt ok så här efter semestern. Vetskapen om att det efter den här dagen blir veckoslut är ju inte heller helt fy skam.

Nu ska jag njuta en stund till innan jag ska börja ta mig ut i regnet. Ja, det r e g n a r . Usch. Tur att jag har bil.

Trevlig start på denna fredag!

Kram ❤

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/106/33116138/files/2015/01/img_2230.jpg

Grynig mobilbild.

Kommentera

