Semester och God Jul!

Var till läkare idag, och det konstaterades att jag (igen) har lågt Hb. Tidigare (för kanske ett år sedan) hade jag Hb på 106, och fick då Obsidan-kur. Hur lågt det var nu fick jag inte reda på denna gång, men så lågt att det talades om anemi och Obsidan-kur igen.
Min fråga är, hur i hela fridens dar ska jag komma ihåg att ta mina järntabletter morgon och kväll?
Nå, det positiva i det hela är ändå att jag förhoppningsvis snart kanske blir liiite piggare.

Förövrigt har vi firat jul på jobbet idag med våra tanter och farbröder. Julbord, julbastu och glögg förstås. Riktigt mysigt hade vi.

För en stund sedan kom vi till sambons familj, efter en tre timmar lång resa. Barnen somnade efter en stunds rullande, och sonen sin vana trogen i vår säng.

Nu tar jag ännu mig ett glas rött för att fira att min semester börjat innan jag börjar söka mig mot sängen.

En riktigt god jul önskar jag er alla kära läsare! Passar på att önska nu redan då jag antar att morgondagen blir fartfylld, så jag knappast hinner uppdatera bloggen så mycket.

Kram på er!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/106/33116138/files/2014/12/img_2116.jpg

Visst har jag fått en fin liten tomte av min förman? 🙂

Kommentera

