Ingen julstress så långt ögat kan nå

Det känns så skönt att det är veckoslut. Ett veckoslut med inga måsten. Javisst ja, det är ju julafton om fyra dagar. Men känner faktiskt att jag har saker något så när under kontroll.
Hushållet ser visserligen ut som ett bombnedslag, klapparna väntar på att bli paketerade. Men ändå har jag tagit dagen med ro. Än pyntar jag lite här, än paketerar jag några paket där. Plockar lite grejer, tvättar kläder.

Resten av familjen är på julgransjakt, och medan har jag fått några klappar paketerade. Resten får jag ta an då barnen gått och lagt sig.

Lite ljusslingor har jag plockat fram också som jag här om dagen fyndade på Hong Kong. Blev ganska mysigt egentligen.

I år firar vi inte julafton hemma, utan med sambons familj. Må hända att det är en av orsakerna varför ingen stress {ännu} nått mig. För att vi inte är husvärdar av julfirandet detta år utan gäster.

Har julstressen infunnit sig redan hos dig? Eller brukar du ta det kolugnt varje jul? Berätta gärna!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/106/33116138/files/2014/12/img_2107.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/106/33116138/files/2014/12/img_2108.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/106/33116138/files/2014/12/img_2109.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/106/33116138/files/2014/12/img_2110.jpg

Glöm inte heller Bloggskivrådet som pågår till imorgon. Lyssna på låtarna och ge poäng, antingen på bloggen, facebook eller privat meddelande på angsvalla@gmail.com.

4 reaktioner på ”Ingen julstress så långt ögat kan nå

  1. Jag är lugn som vanligt, å andra sidan har jag aldrig behövt ha ansvaret för julmiddagen heller, så man glider ju mest med om vi säger så.. 😉

  2. Ingen julstress här! Har inte ens köpt några julklappar än… 😉 Måste försöka hinna till nån butik här nu dessa två dagar före så iaf barnen har några att öppna på julafton. 😉

    1. Hehe, det där låter såå som jag i normala fall. Det är verkligen ett undantag att jag är så här långt färdig redan. Har till och med hunnit packa barnens reseväskor, och vi åker först på tisdag. (What??!)
      Lycka till med shoppandet, hoppas du hittar fina klappar utan stress 😉

Kommentera

