Favoritjulsång?

Blev här om dagen tillfrågad att uppträda med några julsånger på en julfest. Tackade ja, för det är ett tag sedan jag uppträtt med julsånger, och förstås för att det är kul att sjunga. Publiken är också mig veterligen på den äldre fronten, så uppträdanden som dessa brukar även vara uppskattade.

Så, ikväll satte jag mig ner för att fundera och prova på olika julsånger. Och resultatet blev ganska magert. Främst kanske för att jag inte äger så mycket julmusiksnoter, och för att ”de vanligaste” julsångerna är, just precis, så vanliga.
Har kanske du några bra julsånger på lager? Eller kanske du har en supersajt med julsånger med både text och ackord som du bara väntar på att få dela med dig?
Jag kommer alltså kompa mig själv med piano. Och min dotter kommer eventuellt sjunga någon låt också. (Men hon kan ju en massa redan, och utantill dessutom, så det är inga problem).

Kort och koncist:
Vilken är din favoritjulsång?

IMG_2014.JPG

3 reaktioner på ”Favoritjulsång?

    1. Jaa, den har jag uppträtt med för x antal år sedan. Den är fin. Den är en duett, men kanske den kunde fungera ändå? Ska spinna vidare på det – tack för tipset!

Kommentera

