Julverkstad part 2.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg fanns det en hel del verkstäder att välja mellan på Mbi:s julverkstad.
Vi besökte de flesta, men t.ex. Kransar och bockar av granris blev det inte av att laga denna gång. Kanske om jag varit ensam, men då det yngre barnet kunde bli lite rastös om man stannade för länge på ett ställe, valde jag hellre att låta bli.
Men en massa annat roligt gjorde vi ändå.
Vi tovade, tryckte våra egna presentpåsar- samt papper, och gjorde julpynt av gamla böcker. Vi var nog alla tre väldigt nöjda efter dagens prestationer.

IMG_1919.JPG

IMG_1926.JPG

IMG_1927.JPG

IMG_1918.JPG

IMG_1920.JPG

IMG_1925.JPG
Dotterns julpynt av gammal boksida.

IMG_1921.JPG

IMG_1922.JPG
Mitt julpynt av gamla bokblad. Ska ännu tona den lite med att piffa upp den i mitten med något passande. Kanske en glansbild, eller kakpapper el dyl.

IMG_1923.JPG
Till slut dotterns egen designade julkort till sin far.

Rekommenderar varmt julverkstaden för alla pysselsugna! Vi hoppas på en fortsättnng även nästa år!

Kommentera

