En sångares mardröm

Vi har spelning på fredag, och två fredagar där på, och jag har känt mig halvkrasslig sedan i måndags. Vissa dagar har rösten varit väldigt maskulin, om man säger som så, och idag har halsen börjat kittla vilket resulterar i ofrivilliga hostningar. Dessutom börjar jag ana att snuva är på kommande.

Detta är ju så typiskt just nu då vi har tre spelningar på kommande. Resten av familjen var sjuka för några veckor sedan, men då ser du, var jag frisk som en nötkärna. Att inte ha rösten i skick till en spelning är verkligen en sångares mardröm.

Så sedan min far tipsade mig i måndags om att ingefära är bra för förkylningar (och mycket annat också – se här och här) har jag nu druckit te med ingefära och honung morgon och kväll. Förutom att det är väldigt hälsosamt på alla sätt och vis, inte enbart mot förkylningar utan även mensvärk, magsmältning, hjärt – & kärlsjukdomar etc, så är det ju väldigt gott!

Jag har använt ett te (cistus incanus te från LR) som ska stärka immunförsvaret och i det har jag rivit ingefära, som jag först skalat. Honung har jag också lagt i för att göra denna förkylningsdrink så effektiv som möjligt.

Nu är det bara att hålla tummarna att jag har röst då det beger sig på fredag.
Mer detaljer om de kommande spelningarna kan du hitta här.

Pantar du på en dunderkur mot förkylningar? Berätta gärna ditt bästa hälsotips!

IMG_1894.JPG

IMG_1895.JPG

Kommentera

