Cats in circle – gick inte som i Strömsö

På senaste tiden har det bl.a. Snurrat på facebook om katter och cirklar. Dvs att katter av någon anledning har någon form av besatthet av cirklar. Man kan lämna en scarf på golvet formad som en cirkel, ett bälte, elledning osv, och katten kommer att sätta sig mitt i cirkeln efter en stund. Bäst fungerar vanligt tejp, har jag läst.
Jag blev förstås nyfiken på detta och tänkte testa vår katt i denna fråga.

Först provade jag att forma en scarf till en cirkel på köksgolvet. Katten reagerade inte på denna överhuvudtaget.

Så jag tänkte att jag provar på att tejpa en cirkel på mattan istället. Och visst gav cirkeln reaktioner, fast kanske inte riktigt på ett önskat sätt. Man kan konstatera att det inte riktigt gick som i Strömsö…

IMG_1814.JPG

IMG_1815.JPG

IMG_1816.JPG

IMG_1817.JPG

IMG_1818.JPG

IMG_1820.JPG

Så slutresultatet av denna undersökning är att vår katt troligtvis hatar cirklar och dödar dem istället för att vara besatt och sätta sig i dem som majoriteten av katter gör, åtminstone om man ska tro på facebook och andra bloggar som skrivit om detta fenomen.

11 reaktioner på ”Cats in circle – gick inte som i Strömsö

    1. Ganska roligt tidsfördriv, haha. Testade detta igår kväll efter att barnen lagt sig, och idag morgon var det förundrade över varför jag tejpat på mattan. 😄 berätta gärna hur det lyckades med era katter! 🙂

      1. Nu har jag testat och våra katter är tydligen inte särskilt smarta alls de heller. De gick ointresserat förbi min tubhalsduk trots att den låg cirkelformad mitt på golvet. 😉

  1. Inte var det ju självmant som en av våra katter satte sig i en tejpad cirkel på golvet inte :/ det kändes lite som ”okej matte nu sitter jag där du vill, får jag mat nu?”.

    1. Haha 🙂 då vi testade med scarfen var katten för hungrig för att bry sig om den. Men att den började slita sönder tejpet blev ändå en överraskning, var ju inte riktigt det som var meningen 😜

Kommentera

