Vad vintertiden för med sig

Visst var det skönt att söndagen fick en ”extra” timme då vi återgick i vintertid. Tänkte många gånger då jag tittade på klockan under dagen att det var så skönt då klockan var såå lite.
Nu har jag märkt att det fört med sig något annat positivt också. Två morgnar i rad är det nämligen dottern som väckt mig, och inte tvärtom, som det annars brukar vara. Vissa vardagsmorgnar har varit riktigt jobbiga att få henne ur säng, så detta är verkligen en positiv sak!
Idag morgon väckte hon mig kl 6, och hon var som en solstråle! Jag kunde ju inget annat än stiga upp på direkten, för vill verkligen att denna trend fortsätter.
Förstås finns det nackdelar också med att svänga tillbaka till vintertid. Det blir fortare mörkt om kvällarna, speciellt nu då det ännu inte finns snö. Man får väl fokusera på att morgnarna istället blir ljusare. (Och i ärlighetens namn är jag inte redo för snö ännu).

På tal om snö ska jag idag eftermiddag få mina ringar bytta på bilen. Jag känner att jag är jättetidig i år, men ska bli skönt att få det undanstökat. Har ingen lust att bli ”överraskad” av snö och halka som så många brukar bli. Ska dessutom skaffa nya vinterringar, så ca-ching sa det i kassan igen.

Vad har du för tankar om vintertiden? Har din bil fått vintertossor redan? 😊

IMG_1805.JPG

2 reaktioner på ”Vad vintertiden för med sig

Kommentera

