Frisyrer

Gick igenom lite bilder och kunde konstatera att mitt hår har ändrats en del sedan mars 2014. Då hade jag långt hår, och nu då jag tittar på den bilden har jag nästan lite svårt att känna igen mig själv. Känns som att tiden med långt hår är väääldigt långt borta.
Håret har blivit kortare vartefter, och tänkte här lägga upp några bilder jag hittade. De flesta är väl tagna med antingen min iPad eller iPhone, så kvaliteten är därefter.

IMG_1800.JPG
Mars 2014.

IMG_1801.JPG
Maj 2014

IMG_1802.JPG
I juni var vi till Spanien på semesterresa, och där fixade jag små flätor för 12€. Gillade frisyren mycket, och hade glädje av den i säg två-tre veckor. Därifrån kom även idén på min nuvarande frisyr.

IMG_1803.JPG
Här är den kortaste frisyren på detta år. Efter att den här bilden togs har jag hunnit färga håret lite mörkare.
Sista bilden är väl den nyaste bilden, som togs för lite på en vecka sedan då jag var på väg på bröllop. Hade varit och färgat och fixat håret samma dag.

IMG_1804.JPG

Tja, det blev kanske lite egocentriskt inlägg det här med en massa selfies, men ganska roligt egentligen hur man på detta vis märker hur saker och ting förändrats, fast man inte själv alla gånger tycker det.

När har du senast gjort något ”drastiskt” med ditt hår?

4 reaktioner på ”Frisyrer

  1. Oj, det där långa svallet kom jag inte alls ihåg! Jag tycker det är bra att man vågar prova nya grejor men håret. Det växer ju ändå alltid ut tillbaka sen 🙂

  2. Våren-vintern 2012 gick jag från axellångt tjockt hår till riktigt kort pojkfrisyr. Och det var så sköööönt!!! Nu har jag ändå nästan axellångt igen… Och ingen frisyr alls. :/

    1. Ja tänk vad en sax kan åstadkomma. Det är lustigt, först väntar man på att håret ska bli långt och fint, och sen då det precis blivit det så är man så trött på det att man klipper bort det. 🙂 så går det för mig varje gång.

Kommentera

