Supermiddag med supermänniskor

Väckning idag kl 6.20. Vintertid dock. Och barnen väckte mig bara för att fråga ifall de får gå ner till köket och göra frukost. Och det hade jag förstås inget emot.
Själv drog jag mig en stund i sängen innan jag steg upp. Blev kanske lite på senare sidan att gå och lägga sig igår, då vi har sambons syster med familj på besök. Ok, senare kunde jag ha gått, men vid kl 12 var jag så trött att jag gav upp.
Vi hade alltså middag igår kväll. Det var männen som stod för matlagningen. Och oj så det var gott! På menyn stod rökt grisinnerfilé som de rökte i vårt rökskåp, samt klyftpotatis och blomkål i ugn. Från fredagens strömmingsmarknad i Åbo köpte jag en burk ”paholaisen hilloa” , devils jam, dvs söt chilisylt. Och den passade som handen i handsken med köttet. Till middagen hade vi också ett gott rödvin. Vi åt så vi pöste efteråt.

IMG_1787.JPG
Tinjas egen design av skärgårdslimpan – ”Mamma, det ser ut som en sol!”

IMG_1789.JPG

IMG_1788.JPG

IMG_1790.JPG

IMG_1791.JPG

En reaktion på ”Supermiddag med supermänniskor

Kommentera

