Fynd – gammal köksstol

Ah vad jag älskar att ha tur! För igår hade jag verkligen tur då jag fyndade en köksstol ute mitt på ljusa dagen! Råkade bara vara på rätt ställe på rätt tidpunkt.
Där stod den, utanför ett hus, med en lapp påklistrad med texten”lahjoitetaan kenelle tahansa. Jos tuolin design sopii makuusi, ole hyvä ja ota mukaasi”. (Ung. Bortskänkes till vem som helst. Om stolens design faller dig i smaken, tag den gärna med dig. )
Och visst faller denna design mig i smaken, den fick med en gång följa med mig hem. Den är i prima skick, och har en massa fina detaljer.
Tack till dig anonyma person som gav bort denna fina stol! Fint att den inte hamnade på soptippen. Detta gjorde verkligen min dag!

IMG_1768.JPG

IMG_1770.JPG

IMG_1766.JPG

IMG_1769.JPG

Kommentera

