7-åringen firades

Vad annat kan man säga än att tiden går fort. På veckoslutet firade vi vårt äldsta barn, dvs vår dotter, som fyllde 7år på lördagen. Olyckligtvis (åtm enligt dottern) var sambon och jag bjudna på bröllop den dagen, så vi firade henne därför i förskott på fredagen hemma med ett litet kalas. Ett annat kalas var utlovat på själva födelsedagen, med tårta och allting, hemma hos min mamma. Så jag tror att Tinja trots allting varit jättenöjd med sin 7-årsdag.

IMG_1748.JPG

IMG_1750.JPG

IMG_1749.JPG
Av bästa Ninnu fick dottern ett presentkort med biobesök för att se på Mumin på Rivieran. Det var faktiskt första gången barnen var på ”en riktig” biograf, så det var lite spännande.

IMG_1746.JPG

IMG_1745.JPG
Det var en mycket glad och nöjd 7-åring som väckte mig på födelsedagsmorgonen och jublade: Mamma, idag fyller jag ååår! Det här med att sjunga och överraska med frukost på sängen var ett minne blott.
Nu under kommande veckoslut får vi besök av Tinjas faster (även gudmor) med familj, så då blir det att fira lite igen.

Kommentera

