Lyxig morgon

Jag visste att det var något på gång idag morgon, då dottern förbjöd mig att komma ner till nedervåningen. Efter en god stund ropade hon: ”mammaaa, kaffet är klaaart!” Och mycket riktigt, hon hade kokat kaffe till mig och gjort smörgåsar till hela familjen, en del med bara ost och margarin, andra även med drottningsylt på. Dukat hade hon i vardagsrummet.

IMG_1595-0.JPG

IMG_1596.JPG
Märk väl att dottern snofsat upp min kaffekopp med sugrör. 😄
Hon kan nog, vår nästan 7-åriga dam. ❤️

4 reaktioner på ”Lyxig morgon

  1. Åååh så jag längtar efter att ha en 7-åring som bjussar på frukostmacka och kaffe med sugrör i! Blotta tanken på det får mitt mammahjärta att smälta! Jag har en 1-åring själv men du kanske kunde dela med dig av hur man börjar lära in såna här färdigheter? 😉

    1. Hej, och tack för din kommentar!
      Ja visst är det härligt då barnen blir så stora att de kan börja överraska sina föräldrar. Minns att jag själv också som barn njöt av att få koka överraskningskaffe till mina föräldrar på veckosluten. Våra barn, speciellt dottern, har redan i ett par år gjort frukost då och då på veckoslut, men nu var det första gången hon kokade kaffe helt själv. Har en gång visat henne hur man gör, för några veckor sedan. 🙂 hon njuter av att få göra andra glada helt enkelt. 😊

Kommentera

