Köksbordet

Köksbordet

 

imageimage

Köksbordet är den plats som det mesta händer hos oss på Ängsvalla.  Vi äter, pysslar, umgås, gör läxor och kopplar av runt detta bord. Får vi gäster är vi oftast i köket, igen en gång kring bordet. Alla trivs runt det, och det blir liksom kärnan i huset. 

Bordet, vars ålder jag inte vet annat än gammalt, har vi köpt från våra bekanta för kanske 4 år sedan. Bordet är ca 2,5 meter långt och rymmer en hel del gäster, (15 pers galant) utan att man behöver möblera om. Kan nog gott säga att detta är en av min favoritmöbel! 

Stolarna är gamla köksstolar i olika färg och form som vi samlat på oss med åren. Precis som vi vill ha det. 

Hurdant köksbord har du?

8 reaktioner på ”Köksbordet

  1. Vilket jättefint bord ni har – stort! Gillar mycket! Vi har igen ett matsalsbord som är min favorit som vi inhandlade för 10€ på en auktion – husets fynd liksom!

    1. Oj, 10€ inte mycket! Roligt då man fyndar något som kan bli ens favorit! Har några sådana prylar hemma som man verkligen kan kalla för fynd! Och sådant gillar vi. 🙂

  2. Vi har världens tråkigaste köksbord… Det är ett mörkt 6-8 personersbord och det där att det är så mörkt är mest irriterande när man har småbarn som slår ner gaffeln i ytan och varje lilla fläck syns. Jag hade hundra gånger hellre haft ett runt bord i någon lite mer diskret träaktig nyans.

    1. Det som jag gillar med vårt bord är att jag inbillar mig att den bär på en historia. Det är allt annat än felfritt, med fläckar här och där, samt spår av att det hänt saker runt det innan det flyttade till oss. Man behöver inte vara så försiktig med det, utan man får tvärtom bidra med lite mer historia. 🙂

  3. Jättefint köksbord! Verkligen! Letar efter liknande själv. Eller så går jag och funderar på att tillverka ett själv. Flyttade nyss in ett större köksbord till vårt kök och oj vilken skillnad det blev! I kök ska man trivas. Och så ska det finnas plats att sitta.

    1. Tack! Ja det är lustigt, vi tycks trivas bättre i köket än i vardagsrummet, mycket pga just vårt köksbord. Men det är väl som man brukar säga, köket är hemmets hjärta. 🙂

Kommentera

