Själva festen

image

 

image

 

Fornelden tänds
Fornelden tänds

Här i Åboland firades igår Forneldarnas natt. Som jag i mitt förra inlägg skrev, så firade vi med min väninna med familj. Vi grillade hemma hos henne och sedan gick vi till gästhamnen för att se då fornelden tändes, för att avslutningsvis ta del av det årliga fyrverkeriet. Vi passade även på att smaka på det franska vinet jag fått av min bror med fru. Gott var det.

Barnen tyckte det var en mäktig händelse med både eld och fyrverkeri samt massvis med folk. Efter rakteterna började vi cykla hemåt för barnen blev så trötta. Men en riktigt trevlig avslutning på sommaren hade vi! 

 

Kommentera

