Höjden på fräckhet

image

 

Sonen gjorde idag morgon smörgås åt oss alla. Det brukar han ibland på veckosluten, för han tycker om atta vara hjälpsam.

Jag satt vid matbordet och drack morgonkaffet och läste dagens tidning på min Ipad då jag plötsligt hörde hur katten satt och smaskade på något under bordet. Utan att jag hade märkt det, hade den med tassen tagit bort osten från sambons smörgås, och satt nu i allskönsro och tuggade i sig den, på stolen mitt emot mig. Det är nog höjden på fräckhet. 

Katten har blivit ett matmonster sedan kompisen dog. Eller är det för att vi lider mot hösten? 

 

2 reaktioner på ”Höjden på fräckhet

  1. Jag kan inte låta bli att tycka om nyansen på träet på ert bord 🙂 och sådana där fräcka katter har vi också! Speciellt ikväll när vi åt räkor!

    1. Älskar vårt bord som är ca 2,5 meter långt. 😊 köpte det för några år sedan av våra bekanta som skulle göra sig av med det. I bästa fall får vi ca 15 personer runt det. Ganska behändigt då min sambos familj kommer på besök, vi blir 20 personer då. 😉

Kommentera

